Hemlängtan?

För första gången sen jag flyttade till England lider jag av hemlängtan.
Tro inte att de e för att jag vantrivs för de gör jag verkligen inte, min familj
här e underbar och jag har hittat ett par guldklimpar när de kommer till
vänner oxå.. Och jag har sjukt roligt här det har jag men nu känner jag verkligen
att de ska bli skönt att komma hem, hem till vänner man kännt sen man va
liten, hem till familjen, hem till hund och katt och hem till telefonen..
De e nått jag saknar såååå, att bara plocka upp telefonen och ringa nån
av sina vänner o bara snacka i en timme om allt o inget.. De e mys..

Borta bra men hemma bäst e de man säger o jag kommer höja många
ögonbryn nu men hemma är Åstorp, de e där jag växt upp och de e där
jag verkligen känner mej trygg och hemma.. Visst jag ska ut och utforska
världen innan de e dax att slå sej ner men att få komma hem till Åstorp
om så bara för nån vecka så e jag lycklig.. Alla klagar på Åstorp men de
e hemma så enkelt e de bara. Att gå på OJ och handla ostbågar o cola,
eller gå på systemet o få visa leg (vilket jag inte gjort en enda gång sen jag
flyttade till england! Ser jag såå gammal ut?) det är små saker som jag
saknar..

Nä borta bra men hemma helt klart bäst!

Kommentarer
Postat av: mamma

ja vi längtar efter dig med/kram Mamma

2008-10-17 @ 15:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0